Večná dilema šéfa

Ak ste jedným z tých manažérov, ktorí neustále vedú polemiku sami so sebou, čo je lepšie, byť obľúbený alebo úspešný, možno vás inšpiruje tento článok. Skúsení harcovníci majú v tom celkom jasno. Najprv treba byť úspešný, potom obľúbený. Tvrdá manažérska pravda.
Avšak neznamená to, že jedno nevyhnutne vylučuje druhé.
Je prirodzené, že v každom z nás je túžba byť u iných obľúbený. Ľudia niekedy kvôli tomu, aby boli obľúbení, robia prapodivné veci, ktoré častokrát siahajú za zdravý rozum…
– – –
Dnes ráno som šla s deťmi do škôlky. Cestou domov som stretla otecka, ktorý tiež viedol svoje dietko do škôlky.
To viete, s niektorými rodičmi sa denne stretávame o tom istom čase a už sa jednoducho poznáme. Ale tohto ocka som nepoznala.
Cez zimník vykúkala košeľa s kravatou – pomyslela som si: „určite nejaký manažér“ (asi moja deformácia :-)).

Ale nie to je to hlavné, čo ma na ňom zaujalo. I keď sme sa nepoznali, už z diaľky vyslal mojim smerom milý úsmev, ktorý som prirodzene a bez zamýšľania sa opätovala. Pozdravili sme sa, a každý išiel svojou cestou. A mňa to opäť „prinútilo“ rozmýšľať nad tým, ako jednoducho mi skrášlil cudzí človek deň a čomu vlastne dennodenne učím svoje deti, a i sebe to často opakujem – Keď budeš milá, milý, ľudia budú k tebe milí tiež.
Prirozene.
Nenútene.
Bez masky, pretvárky či pózovania.

Stačí úsmev, milý pozdrav… Poviete si elementárna slušnosť. Naozaj?
– – –
Ako byť úspešný, o tom nájdeme veľa odbornej literatúry, inšpiratívnych príbehov a motivačných seminárov.
No ako byť obľúbený?
Iste je to dlhodobá práca na sebe a vstupuje do toho viacero faktorov. No, možno by sme mohli začať tým, že budeme na svoje okolie jednoducho milí. A čo to vo svojej podstate znamená?

Byť milý (pre mňa) je jednoducho byť schopný a ochotný venovať iným ľuďom pozornosť a starostlivosť. Úsmev, za ktorý nič nedáte. Naopak, vráti sa vám takmer zaručene a prirodzene porastie vaša obľúbenosť i autorita.
Som presvedčená, že obľúbenosť úspechu nestojí v ceste, je skôr pre úspech dobrou sprievodkyňou.

Ako je to u vás?

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len pre účely spracovania tohto komentára. Viac na Zásady zpracúvania osobných údajov